julia wennerlund !

Kategori: photos.

ÅRSRESUMÉ DEL TRE

I början på Juli var jag ensam hemma en sväng (om jag inte minns fel) då mina päron åkt ner till Spanien, så passade på att umgås lite extra med dessa

Flög ner till sommarstugan och spenderade två veckor i värmen med familjen och patrik

Kom hem från Spanien och i början på Augusti firade vi tjejer Fridas födelsedag hemma hos henne med brunch!

Från augusti har jag knappt några bilder av olika anledningar. Minns iallafall att jag jobbade väldigt mycket på jobbet, gjorde mina två sista sommarjobbs veckor, började skolan

och tog ett av de svåraste beslutet i mitt liv.

I september fyllde två arton åringar (Linn & Amanda) men även Rebecca vilket gjorde att jag mest firade födelsedagar varje helg den månaden, vilket var mysigt.

JULAFTON

Fyra från igår. Runt 14.00 igår åkte vi över till min morbror och moster samt kusiner i Bettorp där vi kollade på Kalle Anka, åt god mat som alla kämpat med och hade paket öppning. Tycker det är orelevat att visa vad jag fått här men kan sammanfatta med att jag är väldigt väldigt glad för allt, verkligen. Senare förflyttade vi oss alla vidare till nästa morbror där större delen av mina andra kusiners släkt var, så vi hängde där ett tag och hade julklappsbytartävling.

Är så tacksam över att ha dessa människor i mitt liv och skänker en tanke till alla er som förknippar julen med ångest, stress och trasiga familjeförhållanden.

ÅRSRESUMÉ DEL TVÅ

April bestod tillmesta del av myskvällar, bland annat med dessa tjejer.

Jag och min bästavän innan festligheter.

Spenderade först valborg hemma hos Patrik som fyller år samma dag och senare kom tjejerna hem till oss för middag.

Inledde maj med en tripp till Göteborg med innebandylaget, åt himla god mat månaden ut, firade en lillebror samt Glenn & Mathilda någonstans mitt i allt (på bild är dock Jonna och Alex)

I juni hade vi skolavslutning och efter det hängde vi hos Klara, spelade kubb och bara hade det bra. Några dagar senare blev det även dax för student och vi firade Putte en sväng innan jag Elin, Minna & Sanna åkte till Stockholm på eftermiddagen för att se One Direction haha.

Hann även sommarjobba en vecka på världens roligaste sommarjobb, fira midsommar uppe i Glava med släkten samt åka vattenskoter med bror. Började även jobba på mitt jobb någonstans här!

Estocolmo

Strax efter 08 kom Amanda och hämtade upp oss för att åka mot Stockholm! Så skönt att någon av oss entligen har körkort!! // Hotellet som vi bodde på, Elite Marina Tower // Efter att ha parkerat bilen, lämnat väskorna och checkat in tog vi båten in till stan för att shoppa lite samt äta. Blev lunch på Vapiano vilket var så gott

Blev knappt någon shopping för någon av oss den dagen så framåt 16 tog vi bussen hem och fick tillgång till vårt rum! // Vi köpte med oss lite fika från stan hem, böt om till morgonrockar och chillade ett tag på rummet innan vi gick ner till spat // Gosbilden haha

Efter att ha badat lite jacuzzi och fixat ansiktsmasker gjorde vi oss i ordning för att ta taxi och åta och äta middag // Bästa gänget och finaste spegeln på hela hotellet hehe // Restaurangen, hur fin?!

Strax innan maten kom in // Snyggaste sällskapet framför, Amanda och Sanna // Kommer inte ihåg exakt vad det som jag Amanda och Rebecca åt hette men var i alla fall pasta, spenat, mozarella och kalvkött. Så himla gott.

Jag och bästa Bex // Sannas mat såg så himla god ut! Avslutade kvällen när restaurangen stängde, sprang över gatan och köpte lite godis innan vi tog taxin hem till hotellet igen // På morgonen fick vi stressa ner till frukosten (vi glömde ställa alarm hehe) men utöver det så var det så himla bra. Åt en hel del precis som hotellfrukostar ska vara!

Efter frukosten packade vi ihop våra saker checkade ut och åkte till stan igen för att shoppa in i det sista. Fick med mig en halsduk, mjukisbyxor och en tröja som jag är väldigt nöjd med hihi. Annars fikade vi en sväng, såg lite B-kändisar innan vi åkte tillbaka till hotellet för att hämta bilen och åka hem till Örebro. Detta har verkligen varit de skönaste dagarna på väldigt länge, har mått och framförallt haha ätit som en gud. Värt varenda krona med mina närmaste.

AMANDA 18 ÅR

När vi kom till Amanda bjöds vi på en fördrink, lite smått att äta och minglade runt

Nästan hela gänget! Från vänster; Vilma, Dina, Sanna, Jovi, Frida, Rebecca, Annie, Elin, Amanda & Linn

Födelsedagsbarnet och Grete

Och gänget igen!

Hade en jätte mysig fredagskväll med dessa pangbrudar! Filmade en hel del också så kommer upp något klipp på det, lite roligare än bara bilder. Kram

26 september

Fina födelsedagsbarnet

Kom precis hem från Amanda! Har som tidigare nämnt firat henne hela kvällen vilket har varit super roligt, massa brudar, god mat och mycket dans haha.. Visar fler bilder imorgon efter jobbet så hörs vi då. Kramar!

HAJK

Skolfoto i onsdags // Lunch på Green Fellow // Linnea & Jullan redo för hajk // Bästa klassen

Hej hurrni! Har haft fullt upp hela veckan med skolfoto i onsdags och sen i torsdags morse har vi varit iväg typ till Nora för att paddla kanot och sova i tält med båda samklasserna! Första dagen paddlade vi 9km och krånglade förbi en fors genom att bära upp kanoterna på land och på en skogsslinga haha, så när vi kom fram var vi alla ganska tjuriga och trötta. Slog iallafall upp tälten, grillade och satt vid brasan och sjung på kvällen vilket var myisigt innan vi gick och la oss. Det var verkligen varit svin kallt hela natten med klarade mig bra! Imorse gick vi upp tidigt, åt frukost och sen paddlade vi 4km innan vi tog bussen hem. Var verkligen längesedan jag kände mig så ofräsch som jag gjorde då haha så duschade lite snabbt och sen sov jag i 4 timmar. Känns iallafall skönt att ha detta gjort och inse vilken himla bra klass man har.

3 augusti

Finaste födelsedags barnet och en av de viktigaste personerna i mitt liv

All god mat som det bjöds på

Hade en riktigt bra gårdag faktiskt. började med att jag mötte upp Sanna & Elin för att cykla till Frida! Där väntade lite andra tjejer men också födelsedagsbarnet och hennes gigantiska brunch! Det var så himla himla gott och vi alla åt i mängder (titta bara på min första omgång på sista bilden haha). Lite senare åkte vi tjejer som var kvar upp på stan för att äta lite lätt på Taco Bar och när det började att skymma cyklade vi hem till Lillån igen och jag samt Sanna svängde förbi en snabbis hos Glenn där han, Alex och Putte var.

Idag har jag jobbat hela dagen. Har varit så himla varmt på Marieberg så det vart ett par sega timmar, men lever. När jag kom hem drog jag ut och sprang intervaller på gärdet och övningskörde en sväng med Pappa på väster. Imorgon (eller rättare sagt hela veckan) sommarjobbar jag och till helgen väntas mer jobb på Marieberg. Kram!