julia wennerlund !

Träning

Första bilden är snodd från Fridas blogg och de två andra är tagna från Lisas kamera när vi var i Prag 

Förstod det som att ni var lite intresserade av att höra hur jag tränar och på vilket sätt jag lägger upp min träning. Bollsporter har alltid varit något som legat mig varmt om hjärtat och började spelade fotboll när jag gick i 4:an. I sommras slutade dock den karriären (haha annars hade jag varit Messi nu) för att fokusera lite mer på innebandyn som varit nummer 1 sen 6:an. I höstas började jag att gymma på Njoy med Frida. Gymmet ligger väldigt nära vår skola vilket är super smidigt och det är nästan aldrig så att det är fullt med folk. Eftersom att jag tränar innebandy måndagar och onsdagar (och ofta har en match på helgerna) så försöker jag att undvika att dubbelträna (mest för att inte ta ut mig) och gymmar därför 3 gånger i veckan, tisdag, torsdag och fredagar.

Mitt och Fridas mål med vårt gymmande är inte att bli bodybuilders eller att gå ner i vikt. Vi tränar för att vi vet att vi mår bra av det. De resultat som vi vill ha är egentligen att få lite synligare muskler, att bli starkare och att orka mer. Att kunna få den där tacklingen på innebandyn och inte falla ihop pladask på golvet. Att få snyggare hållning. Vi pratade med en PT och hon skulle tillsammans med oss göra upp ett träningschema men det slutade tyvärr inte bra. Vi tog därför tag i det själva, skrev ner övningar som passade oss och som skulle kunna uppfylla våra mål. Vi har valt att göra ett ganska varierat schema då vi vill stärka alla muskler i kroppen och inte bara en specifik kroppsdel (då vi vill se ett generellt resultat). Att skriva upp alla övningar som vi gör de tre gånger i veckorna känner jag är lite onödigt men här ser ni hur vi lägger upp det; 
Tisdag - Biceps, Rygg & Axlar 
Torsdag - Triceps & Mage 
Fredag - Ben & Rumpa 

Kosten är självklart en väldigt stor del av ens träning. Jag känner inte att jag behöver ett kostschema. Att räkna hur många kalorier man får i sig per dag eller äta mer protein än kolhydrater är inte min grej. Jag äter 3 stora mål om dagen och sedan lite mellis i mellan som frukt, smootie, en macka eller yoghurt med musli. Någonting som jag själv vet att jag borde dra ner på är sötsaker mitt i veckan då jag egentligen inte behöver äta det utan bara gör det "för att". Proteinpulver är dock någonting som jag är intresserad av att prova, samt olika vitamintillskott för att hålla imunförsvaret på topp. Om ni har några frågor eller om det är någonting som jag har missat att berätta så får ni jätte gärna kommentera det! Och träna för gudsskull för att ni vill må BRA och inte av någon annan anledning. 

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas